مرحوم کربلایی عید محمد زروندی

هو الباقی

خبردرگذشت این عزیز چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند،

ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست خداوند قرین رحمتش فرماید.

درد هجرت ابدی و غم انگیز

مرحوم کربلایی عید محمد زروندی

ما را متاثر نمود. مصیبت وارده را به فرد فرد عزیزان سوگوار آن عزیز

از صمیم قلب تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان جهت روح

پر فتوح آن زنده یاد،  آمرزش و برای سایر بازماندگان صبر و اجر جزیل

خواستاریم.

 

ما را در غم خود شریک بدانید.

 



:: برچسب‌ها: مرحوم عید محمد زروندی ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : هادی زروندی
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
عالم ربانی

بسمه تعالی

روستای زروند همیشه زادگاه بزرگانی بوده که در دوران خود مطرح و برجسته بوده و هم اکنون نیز از آثار بجا مانده از آن بزرگان استفاده بسیاری می شود.یکی از شخصيتها و مفاخر بزرگ جهان اسلام، روحاني عاليقدر و عالم برجسته و مرجع بزرگ تشيع، حضرت آيت الله العظمي حاج شيخ عبدالرحيم زروندي مي باشد كه در جوار بقعه متبركه امامزاده قاسم روستاي گرماب مدفون است .من از بزرگان روستا خاطرات زیادی از این عالم برجسته شنیده ام که تقوا و زهد آن بزرگوار رو به ما نسل جدید ها نشان می دهد. برای شادی روح آن بزرگوار صلواتی قرائت فرمایید.

از شما خواهشمندم اگر کسی مطلبی درباره این مرد بزرگ و عالم وارسته دارد برای ما در قسمت نظرات بنویسد.با تشکر

 

 

 



:: برچسب‌ها: ایت الله شیخ عبدالرحیم زروندی , زروند , زروندی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : هادی زروندی
تاریخ : جمعه 17 بهمن 1394
کفچ اغال چغک

بسمه تعالی

تصویری که در زیر مشاهده می کنید مربوط به مکانی خاص در نزدیکی روستا می باشد. این مکان که به کفچ آغال چغک مشهور است سندی است بر اصیل بودن خاطرات کودکی همه ما و برگی است شیرین در دفتر خاطرات ناب کودکی همه بچه های روستا از قدیم تا هم اکنون.

همه کسایی که در روستا زندگی می کردند یا مدتی در روستا بوده اند محال است که از این مکان خاطره نداشته باشند.من خودم خاطرات زیادی از این مکان دارم که در شرح این مکان تنها به خاطره ای زیبای از یکی از بچه های روستا که زحمت کشیده و برای ما نوشته اند بسنده می کنم.

برای مشاهده کامل تصاویر و خاطره لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید.

این خاطره که مربوط به سه سال قبل می باشد رو خود حسن آقا نوشته و من فقط تایپش کردم.

نویسنده : حسن زروندی  ......( 13 ساله)

عنوان خاطره: بعدالظهر به یاد ماندنی

بسمه تعالی

یک روز از روزهای تابستان که هوا خیلی گرم بود،من و یکی از دوستانم گوسفندانمان را از باربندمان بیرون آوردیم و راهی کفچ آغال چوغک شدیم.چون شنیده بودیم آنجا خیلی علف زیاد داره.در حین رفتن به آنجا تلخمون هایمان را از زیر لباسمان در آوردیم.راستی این را نگفته بودم،ما واسه اینکه شورای روستایمان تلخمونهایمان را نبیند و نگیرد،انها را زیر لباسمان قایم گرده بودیم.
من یک سنگ را برداشتم و در کاسه تلخمون گذاشتم و یک چغک را هدف گرفتم.
ناگهان کاسه تلخمون را رها کردم ، نزدیک بود به چغک بخورد...حیف شد نخورد.دوستم به من گفت :
....
 
 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : هادی زروندی
تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1394
با خاطرات

با سلام 

خیلی وقت بود که تصمیم داشتم تصاویر قدیمی رو از بین اهالی روستا جمع آوری کنم و بر روی وبسایت قرار بدم که هر بار به دلایلی این کار زمانبر، امکان پذیر نبود. اما به کمک یکی از دوستان عزیز (حسن زروندی) این کار رو انجام دادم و تصاویر رو جمع آوری کردم که با فرصت مناسب بر روی وبسایت قرار خواهم داد. این تصاویر که غالبا مربوط به زمان جنگ تحمیلی است به صورت مجموعه ای در چند بخش برای نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

کار دیگری که در صدد انجام آن هستم تصویر برداری نقاطی از روستا است که ممکنه هر کدوم از ما از آن قسمت ها خاطراتی داشته باشیم.مثل کفچ آغال چغک یا صحرا و یا کوچه باغ. انشالله که بزودی و در فرصت مناسب این کار نیز پایان یافته و بتوانم تصاویری نابی رو در اختیار شما دوستان و همراهان وبسایت قرار بدم. در ضمن، اگر هر کدوم از شما دوستان عکسی از قسمت خاصی از روستا که خاطره داره و میخواد ببینه رو خواست میتونه در قسمت نظرات بنویسه تا براش قرار بدهیم.

متاسفانه از این وبسایت هیچ حمایتی نشده و کاملا به صورت خودجوش ایجاد شده و فعالیت در آن مستلزم انگیزه می باشد.از همه شما دوستان خواستارم لطفا با نظرات سازنده خودتون منو در امر مدیریت بهتر وبسایت کمک و در اداره آن ترغیب کنید.

تصویری که در زیر مشاهده میکنید یک نمونه از تصاویر می باشد که مربوط به حدود 30 سال قبل و زمانیست که اهالی روستا برای رفتن به جبهه جمع شده و دقیقا قبل از سوار شدن به اتبوس ها عکس گرفته شده است.اگه دقت کنید تمام افراد داخل عکس رو خواهید شناخت.

 



:: برچسب‌ها: جبهه های جنگ , روستای زروند , زروندی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : هادی زروندی
تاریخ : سه شنبه 13 بهمن 1394
پیاده روی در روز برفی

بسمه تعالی

دوباره خداوند لطفش را شامل حال ما نمود و با باریدن برف تمام روستا سفید پوش شد.یه روز برفی خیلی زیبا رو با دوستان کنار هم تجربه کردیم.

در زمان های قدیم، مردمان روستا به وقت باریدن برف با مساعد بودن هوا ، برای شکار کبک به اطراف روستا و کوه ها می رفتند و ضمن تفریح کبک هم شکار می کردند.

وقتی همه جوان های روستا با هم به کوه می رفتند، صدای پژواک خنده ها و بگو بخند هایشان گوش اندوه را کر  و تمام دشت ها را هم خوان خود می کرد.پیاده روی های طولانی و چای آتشی در میان سرمای نازک طیبعت، گرما بخش وجود همه بود.

امروز هم به رسم آن روز ها جوانان روستا به صورت نمادین برای شکار کبک راهی دشت ها شدند و یک بار دیگر برگی از خاطراتی که  از قدیم شنیده بودم برایم نمایان شد. اما فرقی داشت که این بار نه شکار کبک بلکه برای تفریح و یادآوری خاطرات سبز آن روزها بود.

شمار زیادی ار افراد در این پیاده روی شرکت کردند که در تصاویر زیر به نمایش در آمده است.این پیاده روی از روستا تا نزدیک به دولت آباد ادامه داشت.اگرخاطراتی در این زمینه دارد لطفا در قسمت نظرات ذکر کنید تا برای نمایش عموم قرا گیرد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: روز برفی در روستا , زروند , زروندی , هادی زروندی ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : هادی زروندی
تاریخ : جمعه 9 بهمن 1394